ACTIVITATS VOLUNTÀRIES
Vídeo 1: L'arribada a l'escola. Explicació d'un conte desconegut per l'alumnat (CEIP Pere Viver)
A aquest vídeo, podem veure com comença l'entrada dels xiquets i xiquetes a l'aula d'infantil. Ho fan de manera ordenada i amb l'ajuda de la mestra per anar posant-se els babis i deixar les jaquetes.
La mestra els va parlant en tot moment, i també els va preguntant coses per que comencen a parlar en català. Els pregunta com están, si han tingut algun problema amb algún company o companya...Una vegada s'han assegut tots, comencen amb la classe.
Abans de començar a parlar, canten una cançó entre tots de bon día. Una vegada l'acaben, començen per dir quin día de la setmana és, i el temps que fa. Es veu com la mestra en tot moment els va preguntant qué pensen i fa que vagen parlant.
A continuació, es traslladen a un altra part de l'aula, on tots s'asseuen a terra per escoltar a la mestra. Aquesta, else mostra un conte sense dir res, i els pregunta qué hi ha a la portada, de que pensen que va a tratar... fent així que els xiquets presten atenció i mostren interès per la lectura.
De la mateixa manera, la mestra comença amb el conte, seguint l'estratègia que ha fet servir fins ara; anar preguntant-los en tot moment. D'aquesta manera fa que tots interactuen i conversen entre tots.
Per últim, es veu com gràcies a les interventions i les preguntes que els fa la mestra, endevinen el títol del llibre; "El Xupi té por de la tempesta".
Vídeo 1: L'arribada a l'escola. Explicació d'un conte desconegut per l'alumnat (CEIP Pere Viver)
A aquest vídeo, podem veure com comença l'entrada dels xiquets i xiquetes a l'aula d'infantil. Ho fan de manera ordenada i amb l'ajuda de la mestra per anar posant-se els babis i deixar les jaquetes.
La mestra els va parlant en tot moment, i també els va preguntant coses per que comencen a parlar en català. Els pregunta com están, si han tingut algun problema amb algún company o companya...Una vegada s'han assegut tots, comencen amb la classe.
Abans de començar a parlar, canten una cançó entre tots de bon día. Una vegada l'acaben, començen per dir quin día de la setmana és, i el temps que fa. Es veu com la mestra en tot moment els va preguntant qué pensen i fa que vagen parlant.
A continuació, es traslladen a un altra part de l'aula, on tots s'asseuen a terra per escoltar a la mestra. Aquesta, else mostra un conte sense dir res, i els pregunta qué hi ha a la portada, de que pensen que va a tratar... fent així que els xiquets presten atenció i mostren interès per la lectura.
De la mateixa manera, la mestra comença amb el conte, seguint l'estratègia que ha fet servir fins ara; anar preguntant-los en tot moment. D'aquesta manera fa que tots interactuen i conversen entre tots.
Per últim, es veu com gràcies a les interventions i les preguntes que els fa la mestra, endevinen el títol del llibre; "El Xupi té por de la tempesta".
Vídeo 2: La conversa a la rotllana
Aquest segon vídeo, tracta sobre "la conversa a la rotllana". A aquest, la cap d'estudis d'un centre ens va explicant en què consisteix, ja que l'utilitzen a aquest centre.
Ens explica que procuren en tot moment dissenyar estructures dinàmiques, ja que a aquest centre es dona una gran importància a la llengua oral desde infantil fins a primària.
Veiem un exemple, en el que tots els xiquets i xiquetes estan asseguts a l'asamblea parlant. M'ha cridat molt l'atenció ja que es ver com tots tenen adquirits uns bons hàbits (és a dir, respecten el torn de paraula dels companys, no parlen tots a la vegada, alcen la mà...).
La cap d'estudis fa referència també a l'importància d'aprendre unes pautes de conversa, ja que els nens i nenes han d'aprendre a parlar bé. Aquestes les ensenyen de forma gradual, perque hi ha diferents estructures que van canviant segons els cicles (infantil, cicle inicial, primària...).
Per últim es veu un altre exemple on els xiquets parlen sobre la gravetat. Ho fan en tot moment aportant les seves idees i dient el que pensen, és a dir, tenen un pensament crític.
Com he dit anteriorment, ho fan de forma ordenada i a més parlen entre ells. Cal destacar que aquest és un dels objectius que té aquest centre: que interactuen entre ells i no sols amb el/ la docent.
No hay comentarios:
Publicar un comentario