miércoles, 22 de abril de 2020

Día 16: Setmana del 27 al 4 de Març

GLOSSARI


- PRAGMÀTICA: Aquesta és la part del llenguatge que estudia la comunicació.

- SEMÀNTICA: És la part de la llengua que estudia les expresions, el significat de les paraules i la relació que s'estableix entre aquestes.

- CONDUCTISME: És una teoría que estudia i observa els comportaments i conductes, i la relació entre els estímuls i les respostes.

- INNATISME: Teoría que suporta que hi ha idees que es tenen desde que es naix, ja que no s'han anat adquirint per l'experiència.

- CONSTRUCTIVISME: És una teoría que asegura que els processos d'aprenentatge s'adquirixen a través dels coneixements adquirits prèviament. 

- PROTOPARAULA: Son els primers sons que emeten els nens amb una intenció comunicativa.

- HOLOFRASE: És quan el nen fa ús d'una o més paraules (amb intenció comunicativa) per a referir-se a toda una frase.

- IMPUT: És el bagatge lingüístic que rep un aprenent en la L2 a partir del qual pot seleccionar, extraure'n regles i crear un nos llenguatge que anirà incorporat al seu sistema d'interllengua.

- OUPUT: És el producte lingüístico elaborar per l'aprenent.

- INTAKE: És la part de l'input que l'aprenent selecciona i asimila, i a més va argumentant poc a poc.

- AVALUACIÓ: És el procés sistemàtic, planificat i rigorós de recollida d'informació que permet emetre un judici de valor i prendre decisions per a la milord d'un procés, un programa...


- PREGUNTES DE COMPARACIÓ: És una interacció entre el mestre i l'alumne, en la que es fa una pregunta amb la finalista de que s'escollixca entre els elements que es proposen.


- ESCOLTA ACTIVA: És la capacitat d'entendre el que l'emissor vol expressar.

QÜESTIONS


Quins són els principis didàctics que regeixen l’ensenyament del sistema fonològic


-L’ensenyament de la pronunciació es basa tant en l’audició com en la pronúncia
-L’audició i la discriminación precedeixen la producció
-La pronunciació s’ha d’integrar en la comprensió i expressió oral
-L’aprenent ha d’escoltar veus variades i de bona qualitat.

Quins són els principis didàctics que regeixen l’ensenyament del sistema morfosintàctic?


-Introduir sempre els elements contextualitzats i no aïllats
-Agafar exemples del llenguatge usual
-Relacionar morfosintaxi i elements textuals
-Relacionar correcció i fases d’elaboració del text, especialment de l’escrit
-Desenvolupar la reflexió sobre el funcionament de la llengua

No hay comentarios:

Publicar un comentario