A aquest article, Ferran Pons ens explica totes les característiques que podem trobar al procés de l’adquisició de la llengua. A més ens diu les semblances i diferències que hi ha en l’adquisició d’aquest entre xiquets i xiquetes monolingües i bilingues.
En primer lloc, recalca que desde que neixen, els xiquets estan exposats a una gran varietat de llengües. Al nostre cas, el més habitual éss que n’aprenguen dues.
Recalca la importància que tenen els primers anys de vida a aquest procés, ja que a aquests és quan els xiquets i xiquetes tenen més facilitats per aprendre noves llengües.
Després introdueix 4 apartats diferents en els que es realitzaran estudis per comprovar si les diferències i similituds que hi pot haver entre els xiquets i xiquetes monolingües i bilingües.
1. Discriminació de llengües
Per a que els xiquets i xiquetes sàpiguen diferenciar dues llengües, han de tindre consciència de l'existència d’aquestes. Desde que neixen, son capaços de distinguir llengües amb classes rítmiques diferents
1. Discriminació de llengües
Per a que els xiquets i xiquetes sàpiguen diferenciar dues llengües, han de tindre consciència de l'existència d’aquestes. Desde que neixen, son capaços de distinguir llengües amb classes rítmiques diferents
Es realitzen 3 experiments amb procediments d’habituació-canvi, de succió no nutritiva i de familiarització-preferència. Aquests es fan per comprovar-ho i veure si ho fa igual un xiquet bilingüe que un monolingüe.
2. Percepció dels sons de la llengua
A aquest apartat, es destaquen les diferències entre adults i xiquets. Es diu que els adults trobem més dificultats a l’hora de percibir sons de les llengües no maternes, mentre que els xiquets ho poden fer sense cap dificultat (fins als 6 mesos).
3. Reconeixement i aprenentatge de paraules
Al voltant del segon mes de vida, es fa una reorganització perceptiva, que fa que els xiquets i xiquetes sincronitzen les propietats del patró sonor de la seva llengua materna.
4. Desenvolupament cognitiu
2. Percepció dels sons de la llengua
A aquest apartat, es destaquen les diferències entre adults i xiquets. Es diu que els adults trobem més dificultats a l’hora de percibir sons de les llengües no maternes, mentre que els xiquets ho poden fer sense cap dificultat (fins als 6 mesos).
3. Reconeixement i aprenentatge de paraules
Al voltant del segon mes de vida, es fa una reorganització perceptiva, que fa que els xiquets i xiquetes sincronitzen les propietats del patró sonor de la seva llengua materna.
4. Desenvolupament cognitiu
Per últim, destaca que hi ha diferències al control cognitiu entre els xiquets que parlen una segona llengua i els que no. Els que sí que ho fan, tenen millores a aquest nivell.
No hay comentarios:
Publicar un comentario