martes, 24 de marzo de 2020

Treball voluntari

'L'expressió oral al parvulari en una escola amb diversitat lingüística (CEIP Collaso i Gil)'.

A aquest vídeo, podem veure com una mestra d'una escola del barri del 'Raval', a Barcelona ens explica com funcionen i treballen amb els xiquets i xiquetes de l'aula. 

A aquesta classe hi ha alumnes de 24 països, els quals parlen en total unes 17 llengües diferents.
La mestra, ens explica que els processos d’ensenyança- aprenentatge es fan en tot moment en català, utilitzant diversos contextes. Aquests poden ser tancats (per aprendre el model de llengua), o bé oberts (creant situacions comunicatives espontànies). 

Al vídeo es veu un exemple d’una situació comunicativa espontània; quan la mestra va preguntant-los pels dibuixos que més els agraden.  Amb aquest exemple, es pot veure la importància de que les situacions siguen motivadores i que tracten de temes que dominen la majoría d’alumnes, ja que si no és així, aquests no participaran.  Aquestes situacions son una bona eina per treballar les interaccions entre el mestre i els infants, i entre els infants.

És important també establir relacions entre les situacions orals i les escrites. Per aquest motiu, sempre que acaben una conversa, fan algunes activitats de manera escrita (així treballen el lèxic, morfosintaxis,...).

A més, la mestra ens diu també que els contes son recursos molt útils per fer que els xiquets aprenguen una nova llengua, ja que amb aquests es treballa la comprensió i l’expressió. 

Per últim, recalcar que tenim altres eines que podem trobar per que es practique una nova llengua, com per exemple el pati i el joc simbòlic. Amb aquests dos recursos els xiquets estan en un aprenentatge continu, ja que els permet posar en pràctica tot allò que han après en el conte pero a un context diferent.


No hay comentarios:

Publicar un comentario