lunes, 9 de marzo de 2020

Día 12- Teoría

Aquest dilluns hem fet una classe diferent, ja que ha sigut al saló d’actes. Hem asistit a una conferència en la que dos mestres d’infantil, ens han explicat la metodología i els canvis que hi ha al seu centre de Petrer: la foia.

En primer lloc, ens han fet una petita introducció, i seguidament ens han explicat la metodología i els canvis que han incorporat al centre, com per exemple: 
  • Temps d’acollida /Entrades relaxades: temps que pot estar la familia amb els xiquets a l’aula abans de que començe la classe.
  • Provocacions: activitats per a fer que els xiquets juguen a altres racons.  
  • Punts de trobada: Es realiza una vegada acaba el Pati. És el cambi de entrada a l’aula (abans era per fileres).

A més, ens han explicat la forma que tenen per a treballar, que és per ambients (en compte d'utilitzar els racons). Els ambients ocupen tota un aula, i n'hi ha de diferents tipus. A aquests es controla l'asistència amb unes medalles que es coloquen a l'entrada de l'aula, i que els xiquets que vuiguen entrar hauràn d'agafar. 

Es divideixen en els ambients en 3 anys i els de 4-5 anys.

 - AMBIENTS EN 3 ANYS:
  • El niu
  • L’embolic: es treballa la psicomotricitat
- AMBIENTS EN 4-5 ANYS:
  • De construccions: Per treballar la motricitat fina.. Com per exemple "l'Arcoíris Waldorf", per donarlos posibilitat d’expressio
  • De llum: fer coses obertes, per al nivell de cada xiquet. Es juga amb llanternes, projectors per fer ombres, taules de llum..
  • D'art : cada dos setmanes es cambien les propostes. Jocs de maquillatje, pintar cristalls... 
  • De la llar: Es treballa el joc simbolic. Tot l’aula es convertix en un espai per a practicar el joc simbólic.

Per finalitzar la conferència, ens han explicat el sistema que utilitzen per avaluar als xiquets i xiquetes, i ens han deixat veure alguns dels materials que utilitzen al centre:          

                      

No hay comentarios:

Publicar un comentario