A aquest article, Montserrat Bigas, fa una reflexió sobre el llenguatge a l’etapa de l’educació infantil.
En primer lloc, diu que aquesta és l’etapa on més canvis es produeixen en quant al desenvolupament dels xiquets i xiquetes. És de gran importància, ja que a aquest període és quan s’experimenten els canvis més significatius en quant a l’aprenentatge.
Anteriorment, es pensava que l’aprenentatge més significatiu començava a primària, però anys després s’ha demostrat que els primers anys dels xiquets i xiquetes són els més importants. El desenvolupament d’aquests té lloc en dos contextes; l’escolar i el familiar.
Amb la promulgació de la LOGSE al 1990, es va començar a tenir en compte l’etapa d’educació infantil com a etapa educativa, i se li va començar a donar la importància que li corresponía.
En quant al llenguatge, Montserrat Bigas explica que és un instrument essencial per a l’aprenentatge, i que parlem amb unes intencions comunicatives. Hi ha diferències en quant al primer i el segon cicle, ja que al segon s’ha de seguir un model escolar
Per últim, suggereix una sèrie de ‘pautes’ per organitzar de forma correcta les activitats a les aules d’educació infantil (diferents perspectives, organització de l’aula, el rol que ha d’adquirir del mestre i algunes activitats).
No hay comentarios:
Publicar un comentario