Aquesta sessió, Isabel ha finalitzat el TEMA 1; L'APRENENT.
Ens ha explicat els diferents factors que condicionen el bilingüisme, com per exemple: l'hipòtesi de la interdependència lingüística, l'hipòtesi del nivell llindor i l'hipòtesi del triple magatzem.
Després hem vist un vídeo en el que Ferran Suay ens parla sobre el cervell bilingüe i els avantatges que poden tindre les persones bilingües en comparació amb les que no ho son.
- Aquest és el vídeo que hem vist:
Alguns dels aspectes que més m'han cridat l'atenció son els següents:
- Antigament, hi havia prejudicis negatius cap al bilingüisme, aquest es considerava una discapacitat.
- Les persones bilingües tenen una major capacitat de resolució de conflictes, funció executiva i més facilitat a l'hora d'aprendre nous idiomes.
- En quant als inconvenients: anomena la falta de fluïdesa i un vocabulari més reduït.
- Les persones que tenen un bilingüisme primerenc, tenen més avantatges que la resta.
- Els símptomes de l'alzheimer tarden més en aparèixer en les persones bilingües (una vegada han aparegut, es comporta igual que a la resta) .
- A continuació hem contestat per parelles unes preguntes sobre l'alumnat nouvingut:
Ha hagut companys que tenien un punt de vista diferent al nostre i que ens ha paregut interessant: Si que sería convenient ja que pel pes social aprendran per ells mateixos la llengua prestigiada.
- Per últim, hem començat el TEMA 2: EL PLURILINGÜISME, amb els diferents models que hi ha (compensatori, de manteniment, d'enriquiment i de recuperació plena).
- El primer d'ells es tractaba d'un xiquet anomenat Johnny. Aquest era un cas de MODEL COMPENSATORI.
- El segon cas, era el d'Estefanía, que es tractaba d'un cas de MODEL D'ENRIQUIMENT.
No hay comentarios:
Publicar un comentario