lunes, 10 de febrero de 2020

Día 5- Teoría

Aquesta sessió, Isabel ha finalitzat el TEMA 1; L'APRENENT.

Ens ha explicat els diferents factors que condicionen el bilingüisme, com per exemple: l'hipòtesi de la interdependència lingüística, l'hipòtesi del nivell llindor i l'hipòtesi del triple magatzem.

Després hem vist un vídeo en el que Ferran Suay ens parla sobre el cervell bilingüe i els avantatges que poden tindre les persones bilingües en comparació amb les que no ho son. 
  • Aquest és el vídeo que hem vist:

 

Alguns dels aspectes que més m'han cridat l'atenció son els següents: 

- Antigament, hi havia prejudicis negatius cap al bilingüisme, aquest es considerava una discapacitat.

- Les persones bilingües tenen una major capacitat de resolució de conflictes, funció executiva i més facilitat a l'hora d'aprendre nous idiomes.

- En quant als inconvenients: anomena la falta de fluïdesa i un vocabulari més reduït.

- Les persones que tenen un bilingüisme primerenc, tenen més avantatges que la resta.

- Els símptomes de l'alzheimer tarden més en aparèixer en les persones bilingües (una vegada han aparegut, es comporta igual que a la resta) .

  • A continuació hem contestat per parelles unes preguntes sobre l'alumnat nouvingut:
1. Calen adaptacions curriculars per a l'alumnat nouvingut?
 Si, perque aquest no té el mateix nivell que la resta d'alumnes, i si no es fan aquestes adaptacions pot arribar a tindre dificultats d'aprenentatge o de comprensió.

2. És convenient que començen a estuciar en la llengua minoritzada?
En la nostra opinió no es convenient. Pensem que sería millor aprendre en primer lloc la llengua prestigiada i una vegada la dominen, aprendre la minoritzada.
Ha hagut companys que tenien un punt de vista diferent al nostre i que ens ha paregut interessant: Si que sería convenient ja que pel pes social aprendran per ells mateixos la llengua prestigiada.

3. És convenient i/o possible l'ús de la llengua de l'alumnat nouvingut a l'aula?  
Depen de la llengua de l'alumne nouvingut, i si a la resta d'alumnes els pot ser d'utilitat o no.


  • Per últim, hem començat el TEMA 2: EL PLURILINGÜISME, amb els diferents models que hi ha (compensatori, de manteniment, d'enriquiment i de recuperació plena).
Isabel ens ha donat dos casos, i hem dit quin model pertanyia a cada cas:

- El primer d'ells es tractaba d'un xiquet anomenat Johnny. Aquest era un cas de MODEL COMPENSATORI.

- El segon cas, era el d'Estefanía, que es tractaba d'un cas de MODEL D'ENRIQUIMENT.

No hay comentarios:

Publicar un comentario