Avui hem començat amb la teoría (BLOC 1). Hem vist el començament del TEMA 1: L'APRENENT.
Hem parlat sobre les diferents variables sociolingüístiques, i també alguns conceptes com: L1, L2, bilingüisme, plurilingüisme i multilingüisme.
Per últim, hem vist també els aspectes sociolingüístics de l'educació plurilingüe (bilingüisme aditiu i bilingúisme subtractiu) i els aspectes psicolingüístics (generativisme).
- A més, mentre Isabel ens explicava la teoría, hem contestat a unes preguntes per parelles. En el meu cas, les he contestades amb el meu company Álvaro Salgado. Una vegada contestades, les hem ficades en comú amb la resta de la classe.
És la llengua que aprens en primer lloc, la primera amb la que tens contacte.
Si, si aquestes s'aprenen simultàneament
En la nostra opinió, si que es correcta, ja que les dos fan referència a la llengua que aprens en primer lloc.
És la llengüa per la que et decantes per a parlar en diferents contextos.
Si, pots cambiar les teues preferències.
És la llengua que aprens en sefon lloc, i arribes a dominar igual de bé que la L1.
És quan tens el mateix nivell de domini a dues llengues.
8. Qué entens per multilingüisme?
És la coexistència de varies llengües a un mateix territori.
- Per a finalitzar la sessió, hem fet un petit debat sobre dues afirmacions que fa W. Lambert.
Pensem que l'afirmació és correcta, ja que hem de tindre en compte la L1 de l'alumne per saber si és necesari reforçarla o no. Si és una L1 prestigiada no cal ja que la societat té suficient força per imposarla.
En aquest cas, també estem d'acord amb W.Lambert, ja que és necessari prioritzar durant els primers anys la llengua minoritzada. Açò es deu a que al tindre la llengua prestigiada més pes, la podrán aprendre per ells mateixos en un àmbit diferent a l'escolar; mentre que la minoritzada si no l'aprenen als primers anys d'escola els serà més difícil d'adquirir en un futur.
No hay comentarios:
Publicar un comentario