lunes, 3 de febrero de 2020

Día 3- Teoría

Avui hem començat amb la teoría (BLOC 1). Hem vist el començament del TEMA 1: L'APRENENT.

Hem parlat sobre les diferents variables sociolingüístiques, i també alguns conceptes com: L1, L2, bilingüisme, plurilingüisme i multilingüisme. 
Per últim, hem vist també els aspectes sociolingüístics de l'educació plurilingüe (bilingüisme aditiu i bilingúisme subtractiu) i els aspectes psicolingüístics (generativisme).

  • A més, mentre Isabel ens explicava la teoría, hem contestat a unes preguntes per parelles. En el meu cas, les he contestades amb el meu company Álvaro Salgado. Una vegada contestades, les hem ficades en comú amb la resta de la classe.
1. Qué entens per primera llengua (L1)?
És la llengua que aprens en primer lloc, la primera amb la que tens contacte.
2. Es pot tindre més d'una primera llengua?
Si, si aquestes s'aprenen simultàneament
3. Creus que l'expressió 'llengua materna' és correcta?
En la nostra opinió, si que es correcta, ja que les dos fan referència a la llengua que aprens en primer lloc.
4. Qué vol dir llengua preferent?
És la llengüa per la que et decantes per a parlar en diferents contextos.
5. Pot cambiar al llarg de la vida?
Si, pots cambiar les teues preferències.
6. Qué entens per segona llengua (L2)?
És la llengua que aprens en sefon lloc, i arribes a dominar igual de bé que la L1.
7. Qué entens per bilingüisme?
És quan tens el mateix nivell de domini a dues llengues.
 
8. Qué entens per multilingüisme?
És la coexistència de varies llengües a un mateix territori.

  • Per a finalitzar la sessió, hem fet un petit  debat sobre dues afirmacions que fa W. Lambert.

- ''La consideració social de la L1 de l'alumnat és un factor decisiu a l'hora de planificar l'educació bilingüe''.
Pensem que l'afirmació és correcta, ja que hem de tindre en compte la L1 de l'alumne per saber si és necesari reforçarla o no. Si és una L1 prestigiada no cal ja que la societat té suficient força per imposarla.
- ''Aquella comunitat que desitge aconseguir una societat bilingüe, haurà de prioritzar en els primers anys d'aprenentatge dels xiquets i xiquetes la llengua minoritzada''  
En aquest cas, també estem d'acord amb W.Lambert, ja que és necessari prioritzar durant els primers anys la llengua minoritzada. Açò es deu a que al tindre la llengua prestigiada més pes, la podrán aprendre per ells mateixos en un àmbit diferent a l'escolar; mentre que la minoritzada si no l'aprenen als primers anys d'escola els serà més difícil d'adquirir en un futur.

No hay comentarios:

Publicar un comentario